Értékelési szempontok

2015-től a Hipnózis kreatív reklámversenyt az Epica Awards hivatalos partnereként rendezzük meg.
A 2017-es verseny zsűrielnöke Mark Tungate, az Epica Awards tartalmi vezetője.

A Hipnózis zsűrijének összetétele a hazai versenyek között egyedülálló. Vezető nemzetközi reklám-, kommunikációs és marketingszaklapok képviselőiből áll. Ez garantálja a Hipnózis reklámversenyen induló nevezések objektív értékelését. Ezen kívül lehetőséget nyújt arra, hogy a nemzetközi szakmai sajtó szerkesztői találkozzanak a magyar kreatív ötletekkel, illetve a hazai ügynökségek külföldi szakemberek előtt is tesztelhetik ötleteiket a nagy nemzetközi fesztiválszezon elején.

A verseny nyelve a nemzetközi zsűrizés miatt angol.

Zsűrizési kritériumok:

A verseny célja díjazni a kimagasló kreativitást. A nevezéseket eredetiség, kreatív ötletek és azok kivitelezésének színvonala alapján értékeli a zsűri.

Ha egy kampány különböző kreatív anyagait külön-külön alkotásként nevezik egy kategóriában,a pontozás után ezek közül csak a legmagasabb pontszámú nevezést vesszük számításba a végső sorrend kialakításához. Vagyis egy kategórián belül egyazon kampánynak csak egy nevezése lehet díjazott.  Ha egy kampány elemeit különböző kategóriában nevezik, mindegyik elem lehet díjazott.

Scamek és régi ötletek

Díjat csak eredeti ötleteket megvalósító és ténylegesen megvalósult alkotásoknak ítélhet a zsűri. Adaptációkat a zsűri nem tekinti eredeti ötletnek. A tényleges megvalósulás alatt azt értjük, hogy a nevezett reklámok, kampányok fizetett hirdetés formájában (kivétel a közösségi médiás felületek) megjelentek a hazai médiában.