Versenyszabályzat

Nevezési időszak

Bármely fogyasztói vagy társadalmi célú hirdetés nevezhető, mely először 2016. március 28. és a nevezési határidő lejárta között került nyilvánosságra Magyarországon.

Meghosszabbított nevezési határidő: 2017. március 20.


Nevezési díj

49 000 Ft + áfa / nevezés
Az integrált kategóriákban: 69 000 Ft + áfa / nevezés

Amennyiben a nevezési díj nem érkezik meg 2017. április 14-ig, a pályamunka nem kerül a főzsűri elé.

A versenyre csak olyan cégektől és jogi személyektől van módunkban nevezést elfogadni, amelyeknek a nevezés beérkezésének napján nem áll fent semmilyen tartozásuk a Professional Publishing Hungary Kiadó Kft-vel szemben.


Nevezések leadása

A nevezéseket elektronikusan kell feltölteni a nevezés menüpontban.

A pályázó garantálja, hogy a megadott információk tényleges és valós adatokat tartalmaznak.
A Hipnózis 2017 díjainak kihirdetése a megadott adatok (pályázó, társpályázó, megbízó) alapján történnek.

A hirdetési anyagokon, az esettanulmányi filmben, prezentációban, és egyéb kiegészítő dokumentumokon semmilyen formában sem szerepelhet a pályázó ügynökség neve vagy logója (még a fájl elnevezésében sem)!
Amennyiben a pályázatban a nevezési lapon kívül szerepel az ügynökség neve, kizárást vonhat maga után.

A nevezési anyagokat angolul kell leadni (filmek esetén szinkronizálással vagy feliratozással), mert a zsűrizés nyelve angol!

A zsűrizésről

2015-től a Hipnózis kreatív reklámversenyt az Epica Awards hivatalos partnereként rendezzük meg.
A 2017-es verseny zsűrielnöke Mark Tungate, az Epica Awards tartalmi vezetője.


A zsűri összetétele

A Hipnózis zsűrijének összetétele a hazai versenyek között egyedülálló. Vezető nemzetközi reklám-, kommunikációs és marketingszaklapok képviselőiből áll. Ez garantálja a Hipnózis reklámversenyen induló nevezések objektív értékelését. Ezen kívül lehetőséget nyújt arra, hogy a nemzetközi szakmai sajtó szerkesztői találkozzanak a magyar kreatív ötletekkel, illetve a hazai ügynökségek külföldi szakemberek előtt is tesztelhetik ötleteiket a nagy nemzetközi fesztiválszezon elején.


Zsűrizési kritériumok

A verseny célja díjazni a kimagasló kreativitást. A nevezéseket eredetiség, kreatív ötletek és azok kivitelezésének színvonala alapján értékeli a zsűri.

A verseny nyelve a nemzetközi zsűrizés miatt angol. A nevezési anyagokat angol nyelven vagy angol feliratozással kell leadni.

Ha egy kampány különböző kreatív anyagait külön-külön alkotásként nevezik egy kategóriában, a pontozás után ezek közül csak a legmagasabb pontszámú nevezést vesszük számításba a végső sorrend kialakításához. Vagyis egy kategórián belül egyazon kampánynak csak egy nevezése lehet díjazott. Ha egy kampány elemeit különböző kategóriában nevezik, mindegyik elem lehet díjazott.

Scamek és régi ötletek

Díjat csak eredeti ötleteket megvalósító és ténylegesen megvalósult alkotásoknak ítélhet a zsűri. Adaptációkat a zsűri nem tekinti eredeti ötletnek. A tényleges megvalósulás alatt azt értjük, hogy a nevezett reklámok, kampányok fizetett hirdetés formájában (kivétel a közösségi médiás felületek) megjelentek a hazai médiában.



A zsűrizés menete

Első kör: online zsűrizés

Minden zsűritag zárt, online rendszerben névre szóló belépőkóddal pontozza az alkotásokat 1-10-es skálán.

A zsűritagok pontszámainak átlaga alapján a verseny kiírója határozza meg a shortlistet.

Nem kerülhet shortlistre a nevezések több mint 50%-a, valamint 6.0 átlagpontszám alatti alkotás.
Ha egy kategóriában egyik alkotás sem éri el a 6.0 pontszámot, abban a kategóriában a kiíró nem hirdet shortlistet.



Második kör: személyes zsűrizés

A shortlistre került alkotásokból egy kisebb létszámú nemzetközi zsűri és meghívott hazai szakemberek Budapesten személyesen választják ki a díjazottakat.

A zsűrinek joga van egy-egy alkotást más kategóriába átsorolni, ha ott az alkotásnak nagyobb relevanciája van.

A zsűri azon magyar tagjai, akik valamely kategóriában érintettek (megbízó, ügynökség), az adott kategória megbeszélésén nem lehetnek jelen, hasonlóan más hazai versenyek zsűrizési gyakorlatához.

A zsűritagok szavazással választják ki a shortlistre került alkotások közül a díjazottakat.


Díjak

A zsűri minden kategóriában kioszthat arany, ezüst és bronz díjat.

A zsűrinek belátása szerint jogában áll egy adott kategóriában több győztest is kiválasztani, esetleg egyáltalán nem választani győztest, vagy csak ezüst és bronz díjakat osztani.

Fődíjak

A Hipnózis kreatív reklámversenyen három fődíjat osztunk, a Hipnózis 2017 Alkotása, a Hipnózis 2017 Ügynöksége és a Hipnózis 2017 Megbízója díjakat.

A Hipnózis 2017 Alkotása díjat az aranyat nyert alkotások közül választja ki a zsűri.

A Hipnózis 2017 Ügynöksége díjat az a pályázó ügynökség kapja, amely a legtöbb pontot érte el a verseny során. A díjat csak akkor lehet kiosztani, ha a győztes ügynökség legalább egy fogyasztói kategóriában helyezést ér el, illetve legalább egy kategóriában arany díjat nyer, és összesen minimum 21 pontot szerez.

A Hipnózis 2017 Megbízója díjat az a megbízó kapja, amelyik a legtöbb pontot érte el a verseny során. A díjat csak akkor lehet kiosztani, ha a győztes megbízó legalább egy arany díjat nyer.


Helyezések pontértékei

Fogyasztóközpontú hirdetések

Arany: 15 pont
Ezüst: 10 pont
Bronz:  5 pont
Shortlist: 1 pont

Társadalmi célú hirdetések

Arany: 12 pont
Ezüst: 7 pont
Bronz: 2 pont
Shortlist: 0,5 pont


Társadalmi sokszínűség díj

Médiatípustól függetlenül olyan kampányokat és kommunikációs megoldásokat lehet nevezni, melyek a sokszínűség bemutatását, és a nyitottságot segítették elő, így tettek az előítéletek ellen. A pályaművek bármely társadalmi csoporttal szembeni nyitottságról szólhatnak.
A kiírók célja, hogy jó példákkal inspirálják a kommunikációs szakma szereplőit, hogy ha lehetőségük van, tegyenek a nyitottságért.

A díj célja, hogy ösztönözze a kommunikációs szakma szereplőit az ilyen ügyek mellett való kiállás fontosságára. 
A kategória értékelésekor a zsűri kiegészül egy Nyitottak Vagyunk által delegált szakemberrel.

Olyan kampányokkal lehet pályázni, melyek 2015. április 1. és a nevezési határidő közt kerültek nyilvánosságra.

A díj támogatója a Nyitottak vagyunk.

A díjért az M+ Listán nem jár pont.


Epica Awards nevezés

Az Epica Awards hivatalos partnereként a Hipnózis 2017 Alkotása biztos induló az őszi Epica Awards-on (a nevezést a győztessel együttműködve a Kreatív intézi).


Értékelési szempontok

2015-től a Hipnózis kreatív reklámversenyt az Epica Awards hivatalos partnereként rendezzük meg.
A 2017-es verseny zsűrielnöke Mark Tungate, az Epica Awards tartalmi vezetője.

A Hipnózis zsűrijének összetétele a hazai versenyek között egyedülálló. Vezető nemzetközi reklám-, kommunikációs és marketingszaklapok képviselőiből áll. Ez garantálja a Hipnózis reklámversenyen induló nevezések objektív értékelését. Ezen kívül lehetőséget nyújt arra, hogy a nemzetközi szakmai sajtó szerkesztői találkozzanak a magyar kreatív ötletekkel, illetve a hazai ügynökségek külföldi szakemberek előtt is tesztelhetik ötleteiket a nagy nemzetközi fesztiválszezon elején.

A verseny nyelve a nemzetközi zsűrizés miatt angol.

Zsűrizési kritériumok:

A verseny célja díjazni a kimagasló kreativitást. A nevezéseket eredetiség, kreatív ötletek és azok kivitelezésének színvonala alapján értékeli a zsűri.

Ha egy kampány különböző kreatív anyagait külön-külön alkotásként nevezik egy kategóriában,a pontozás után ezek közül csak a legmagasabb pontszámú nevezést vesszük számításba a végső sorrend kialakításához. Vagyis egy kategórián belül egyazon kampánynak csak egy nevezése lehet díjazott.  Ha egy kampány elemeit különböző kategóriában nevezik, mindegyik elem lehet díjazott.

Scamek és régi ötletek

Díjat csak eredeti ötleteket megvalósító és ténylegesen megvalósult alkotásoknak ítélhet a zsűri. Adaptációkat a zsűri nem tekinti eredeti ötletnek. A tényleges megvalósulás alatt azt értjük, hogy a nevezett reklámok, kampányok fizetett hirdetés formájában (kivétel a közösségi médiás felületek) megjelentek a hazai médiában.